کسب و کار

7 بهترین روش برای به دست آوردن بالاترین بازگشت سرمایه از CRM

7 بهترین روش برای به دست آوردن بالاترین بازگشت سرمایه از CRM

در زمانی که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود را انتخاب کردید، انتظار داشتید چه نتیجه ای از آن بگیرید؟ شاید زمان کمتری برای مدیریت، تیم سازنده‌تر، فرآیندهای تجاری ساده‌تر صرف شده باشد – به طور کلی، شما انتظار داشتید تأثیر مثبتی بر نتیجه شرکت خود داشته باشید.

saleswoman enjoying a high roi from her CRM

انتظارات و واقعیت همیشه در مورد خرید نرم افزار کاملاً همسو نیستند. گاهی اوقات نتایج متفاوتی از آنچه انتظار داشتید به دست می آورید.

اما در اینجا حقیقتی در مورد CRMها وجود دارد: آنها واقعاً باید به کسب و کار شما کمک کنند. عملکرد بهتری داشته باشید، به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود خدمت کنید و سود بیشتری به ارمغان بیاورید.

یک CRM باید اطلاعات شخصی مشتریان، سابقه خرید، تنظیمات برگزیده و سایر اطلاعات مرتبط با پایگاه تماس شما را پیگیری کند. همچنین باید یک مکان مناسب و مرکزی را برای هر کسی در تیم شما فراهم کند تا فوراً به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.

کارآمدی یک CRM صرفاً به نرم افزار یا ویژگی های آن متکی نیست. در عوض، شما باید فرآیندهای کسب و کار پیشرفته را نیز در جای خود داشته باشید. در این پست، شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه بفهمید چه زمانی CRM شما برای موفقیت تنظیم شده است و چگونه شانس خود را برای دریافت بالاترین بازگشت سرمایه از آن افزایش دهید.Download Now: Free Growth Strategy Template

چگونه بفهمیم که CRM شما برای موفقیت تنظیم شده است

اگر از بهترین شیوه های CRM پیروی می کنید، سرتان را تکان می دهید خواندن اینها:

  • مخاطبین شما در همه ابزارها یکسان هستند.
  • در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام می دهید.
  • تیم های شما هر روز از آن استفاده می کنند.
  • شما کار خود را ساده کرده اید.
  • این ابزار جایگزین ابزارهای دیگر شده است (و آنهایی را که نگه داشته اید تقویت کرده است).
  • شما داده های بیشتری در مورد نحوه عملکرد کسب و کار خود دارید.
  • نمی توانید تصور کنید که از CRM استفاده نکنید.
  • برای کسب و کار شما سودآوری آسان تر است.

اگر آشنا به نظر می رسند، تبریک می گوییم! اما اگر هنوز جای پیشرفت دارید، نترسید.

ما برخی از بهترین شیوه های CRM را که در کسب و کارهای موفق مشترک است گردآوری کرده ایم. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید آنها را بپذیرید و فرآیندهای CRM خود را برای دریافت بهترین نتایج ممکن تنظیم کنید.

7 بهترین روش CRM برای بازگشت سرمایه بالا

1. CRM مناسب خود را انتخاب کنید.

همه چیز با پیدا کردن بهترین سیستم CRM برای شما شروع می شود. کسب و کار. کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ، مانند شرکت‌های حقوقی، استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی، نیازها و الزامات متفاوتی دارند.

قبل از انتخاب هر نرم افزاری، مهم است تشخیص دهید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید تا از آن استفاده کنید— و این را در طول کل فرآیند انتخاب در نظر داشته باشید.

2. تیم خود را برای استفاده از CRM آموزش دهید.

کسب‌وکارهایی که بهترین نتایج را از CRM خود می‌گیرند، معمولاً فرآیندهای مؤثر و ساده‌ای برای استفاده از آن دارند. آنها باید به اندازه کافی موثر باشند تا بازده بازگشت سرمایه شما را افزایش دهند و تفاوت واقعی در کسب و کار شما ایجاد کنند، اما به اندازه کافی ساده باشند که هر کسی در تیم شما بتواند در هر زمان آن را درک کند و یاد بگیرد.

فرآیندهای شفاف ایجاد کنید و مطمئن شوید که تیم شما آموزش و مستندات مفیدی برای پاسخ به سوالات خود دریافت می کند.

3. در بخش‌ها همکاری کنید.

یک تصور نادرست این است که CRM فقط برای نقش‌های رو به رو مشتری است. برای دریافت بالاترین بازگشت سرمایه از CRM خود، مطمئن شوید که بازاریابان، مدیریت، تجزیه و تحلیل و نقش های عملیاتی شما نیز کاربران فعال هستند.

مطمئن شوید که آنها می توانند سوابق یک مشتری را بیابند، اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنند و از این ابزار برای آسان کردن کار خود بدون نیاز به نجات استفاده کنند.

4. تحویل موثر را تنظیم کنید.

یکی از بهترین مزیت های CRM، انتقال بدون درز است که می توانید بین بخش ها تنظیم کنید. از بازاریابی گرفته تا فروش و راه اندازی، مخاطبین شما می توانند بدون زحمت در فرآیندهای تجاری شما جریان داشته باشند.

مطمئن شوید که این واگذاری‌ها را از نزدیک تجزیه و تحلیل کرده‌اید تا مطمئن شوید که هیچ گلوگاهی برای شما ایجاد نمی‌کند یا کار اضافی ایجاد می‌کند – یا بدتر از آن، تجربه بدی به مشتریان خود بدهید.

5. اجازه دهید اتوماسیون برای شما کار کند.

CRMها زمانی بهترین عملکرد را دارند که به آنها اجازه دهید کارهای سنگین را انجام دهند. زمانی که اتوماسیون در اختیار داشته باشید، آسان است. از ویژگی‌های اتوماسیونی که CRM شما در هر زمان ممکن ارائه می‌دهد، از ایمیل‌های تأییدیه و جریان‌های کاری پرورشی گرفته تا ایجاد وظایف و اعلان‌های جدید، تا ربات‌های چت و میز کمک بهره ببرید.

به دقت نگاه کنید که چگونه اتوماسیون می تواند در وقت شما صرفه جویی کند، خطر خطای انسانی را کاهش دهد، و از تجربه یکپارچه و سریع مشتری اطمینان حاصل کند.

6. از سیلوهای داده اجتناب کنید.

سیلوهای داده دشمن بهره‌وری، کارایی و بازگشت سرمایه برای هر کسب‌وکاری است. سیلو داده مجموعه‌ای از اطلاعات در یک سازمان است که از سایر بخش‌های سازمان جدا شده و در دسترس نیست.

نمونه‌ای از سیلو داده می‌تواند این باشد که بازاریابان شما بر سرنخ‌های فروش شما نظارت ندارند یا فروشندگان شما نمی‌دانند چرا معاملات بسته‌شان به هم می‌خورد.

برای جلوگیری از سیلوهای داده، مطمئن شوید که ابزارهای شما همگام هستند. با یک CRM، می‌توانید داده‌های مشتری خود را دوطرفه وصل کنید صدها ابزار و اطمینان حاصل کنید که وقتی یک ابزار به‌روزرسانی می‌شود، بقیه فوراً به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

7. از داده هایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

برترین سیستم‌های CRM موجود در بازار همگی ویژگی‌های تجزیه و تحلیل و گزارش ارزشمندی را ارائه می‌دهند. برای دریافت بالاترین نرخ بازگشت سرمایه از CRM خود، مطمئن شوید که به داده‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد توجه کنید – و بر اساس آن عمل کنید.

داشبوردها یکی از راه‌های ساده‌تر شناسایی گرایش‌ها هستند. آنها را طوری تنظیم کنید که داده‌هایی را که برایتان مهم است نشان دهند، مانند نرخ تبدیل یا کارایی در مراحل فرآیندهای کلیدی کسب‌وکار.

دریافت بهترین نتایج از CRM

بهترین روش‌هایی که در بالا به اشتراک گذاشته‌ایم نیازمند:

است

  • تنظیم CRM خود با دقت و تمرکز بر مهمترین ویژگی های کسب و کار
  • ایجاد فرآیندهای ساده و کارآمد
  • آموزش و همکاری با کل تیم خود
  • استفاده از اتوماسیون و همگام‌سازی داده‌های دوطرفه برای صرفه‌جویی در زمان و دریافت نتایج بهتر

اما CRM شما چیزی نیست که بتوانید تنظیم کنید و فراموش کنید.

با پیاده سازی متفکرانه و تنظیمات کوچک گاه به گاه، می توانید بالاترین بازگشت سرمایه را از CRM و سایر بخش های فناوری خود دریافت کنید.New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا